24/7 Counseling
Wat zijn de voorwaarden?
-
Jij (en/of je partner) hebt een Arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Achmea, Interpolis, Avéro of Centraal Beheer, óf jouw werkgever heeft een Verzuimverzekering bij één van deze verzekeraars.
-
Je hebt bij jouw AOV een brief met een belkaart ontvangen, waarin wordt vermeld dat jij en je partner contact mogen opnemen met HANDS.
Welke vragen kun je stellen?
Je kunt in principe elke vraag stellen die jou en jouw gezinsleden bezighoudt, zowel over werk als privé. Wij bieden ondersteuning bij tal van onderwerpen, zoals:
-
Financiën: beheer van inkomsten, uitgaven, schulden, verkoop van je praktijk, hypotheek, belasting, alimentatie, leningen etc.
-
Juridisch: consumentenrechten, burenruzie, scheiding, huurrechten en -plichten, voogdij, testament etc.
-
Familie: opvoeding, geweld, zorg voor ouderen, ouderschap, etc.
-
Werk: omgaan met stress, loopbaanontwikkeling, arbeidsvoorwaarden van personeel, ongewenste intimiteiten, omgaan met lastige cliënten, zwangerschap etc.
-
Psychosociaal: psychische klachten, familie- en relatieproblemen, trauma- en rouwverwerking, seksualiteit, verslaving en conflicten.
Waar heb je recht op?
24/7 telefonische counseling van HANDS.
Daarna kun je eventueel worden doorverwezen naar face-to-face hulp. Dan heb je recht op:
-
een counselor, therapeut of maatschappelijk werker: maximaal drie sessies van 60 minuten;
-
een jurist, accountant of notaris: maximaal 1 sessie van 60 minuten;
-
een mediator: maximaal 1 sessie van 60 minuten;
-
een coach, arbeidsdeskundige of organisatiedeskundige: maximaal 1 sessie van 60 minuten.