top of page

24/7 Counseling 

​

​

Wat zijn de voorwaarden?

​

  • Jij (en/of je partner) hebt een Arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Achmea, Interpolis, Avéro of Centraal Beheer, óf jouw werkgever heeft een Verzuimverzekering bij één van deze verzekeraars.

  • Je hebt bij jouw AOV een brief met een belkaart ontvangen, waarin wordt vermeld dat jij en je partner contact mogen opnemen met HANDS.

​

​

Welke vragen kun je stellen?

​

Je kunt in principe elke vraag stellen die jou en jouw gezinsleden bezighoudt, zowel over werk als privé. Wij bieden ondersteuning bij tal van onderwerpen, zoals:

​

  • Financiën: beheer van inkomsten, uitgaven, schulden, verkoop van je praktijk, hypotheek, belasting, alimentatie, leningen etc.

​​

  • Juridisch: consumentenrechten, burenruzie, scheiding, huurrechten en -plichten, voogdij, testament etc.

​​

  • Familie: opvoeding, geweld, zorg voor ouderen, ouderschap, etc.

​

  • Werk: omgaan met stress, loopbaanontwikkeling, arbeidsvoorwaarden van personeel, ongewenste intimiteiten, omgaan met lastige cliënten, zwangerschap etc.

​

  • Psychosociaal: psychische klachten, familie- en relatieproblemen, trauma- en rouwverwerking, seksualiteit, verslaving en conflicten.

​

​

Waar heb je recht op?

​

24/7 telefonische counseling van HANDS.

 

Daarna kun je eventueel worden doorverwezen naar face-to-face hulp. Dan heb je recht op:

  • een counselor, therapeut of maatschappelijk werker: maximaal drie sessies van 60 minuten;

  • een jurist, accountant of notaris: maximaal 1 sessie van 60 minuten;

  • een mediator: maximaal 1 sessie van 60 minuten;

  • een coach, arbeidsdeskundige of organisatiedeskundige: maximaal 1 sessie van 60 minuten.

bottom of page
Klik hier om je cookie akkoord in te trekken