24/7 Counseling
​
​
Wat zijn de voorwaarden?
​
-
Jij (en/of je partner) hebt een Arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Achmea, Interpolis, Avéro of Centraal Beheer, óf jouw werkgever heeft een Verzuimverzekering bij één van deze verzekeraars.
-
Je hebt bij jouw AOV een brief met een belkaart ontvangen, waarin wordt vermeld dat jij en je partner contact mogen opnemen met HANDS.
​
​
Welke vragen kun je stellen?
​
Je kunt in principe elke vraag stellen die jou en jouw gezinsleden bezighoudt, zowel over werk als privé. Wij bieden ondersteuning bij tal van onderwerpen, zoals:
​
-
Financiën: beheer van inkomsten, uitgaven, schulden, verkoop van je praktijk, hypotheek, belasting, alimentatie, leningen etc.
​​
-
Juridisch: consumentenrechten, burenruzie, scheiding, huurrechten en -plichten, voogdij, testament etc.
​​
-
Familie: opvoeding, geweld, zorg voor ouderen, ouderschap, etc.
​
-
Werk: omgaan met stress, loopbaanontwikkeling, arbeidsvoorwaarden van personeel, ongewenste intimiteiten, omgaan met lastige cliënten, zwangerschap etc.
​
-
Psychosociaal: psychische klachten, familie- en relatieproblemen, trauma- en rouwverwerking, seksualiteit, verslaving en conflicten.
​
​
Waar heb je recht op?
​
24/7 telefonische counseling van HANDS.
Daarna kun je eventueel worden doorverwezen naar face-to-face hulp. Dan heb je recht op:
-
een counselor, therapeut of maatschappelijk werker: maximaal drie sessies van 60 minuten;
-
een jurist, accountant of notaris: maximaal 1 sessie van 60 minuten;
-
een mediator: maximaal 1 sessie van 60 minuten;
-
een coach, arbeidsdeskundige of organisatiedeskundige: maximaal 1 sessie van 60 minuten.